Duff
Szefuncio
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 120
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/3 Skąd: Missisipi
|
|
Karta Postaci - reguły tworzenia i wzór |
|
Posuwamy się więc coraz dalej. Skoro jesteście już tutaj, znaczy to, że przeczytaliście 'Zasady' i zrozumieliście je. Albo poprostu cheatujecie. Kwestia moralności.
Jeśli ktoś czytał księgę, ma ją na półce lub na kompie - nie ma problemu, orientuje się w tym wszystkim. Jeśli nie macie, a to forum to Wasza pierwsza styczność z NS i wogóle nie wiecie o czym ja tyle pieprzę - nie przejmujcie się. Walcie do mnie, lub do Embera, a pomożemy. Całą kartę i tak tworzy się wspólnie ze mną, więc moim obowiązkiem jest Wam wszystko wytłumaczyć.
Chodzi o to, że przeprowadzę Was teraz przez przykładowy, trudny etap tworzenia e-postaci.
Duff ma od urodzenia tendencje do zaczynania od najtrudniejszego, tutaj także nie zrobi wyjątku. Oto więc:
Krok 1 - Imię
Wymyślacie sobie imię Waszej przyszłej postaci. Nie jest to łatwe, bo pewnie mnóstwo imion kotłuje się w Waszych mał..mądrych główkach. W moim przykładzie postaci nadam imię Kay. Ta, pedalskie, wiem. Ale krótkie i wymowne. A poza tym to tylko przykład.
Krok 2 - Pochodzenie
Oczywiste jest, że koleś musi skąś się wywodzić. Jest 12 głównych miast - pochodzeń. Z każdego małym bonusem jest cecha. Powiedzmy, że nasz Kay urodził się w Detroit, w mieście, które jakoś tak podświadomie bardzo ukochałem. Ma do wyboru - cechę, lub 50 gambli. Długo się nie zastanawiam - biorę 'Ale jazdę!". Fajowa cecha.
Krok 3 - Profesja
Ma gdzie wracać, musi jeszcze pracować. Teraz czas na wybór zawodu. Jak Detroit, to może Kurier? O tak, Kay zostanie Kurierem. I znowu przede mną trudny wybór - cecha z profesji, czy gamble? Nie żałujmy na chłopaka kasy. Biorę cechę "Szybki wóz" i dostaję 150 gambli na wypakowanie wozu. Super...
Krok 4 - Specjalizacja
Każdy jest w czymś dobry. Każdy się w czymś specjalizuje. Także i tu. Mam do wyboru 4 specjalizacje. Biorę Technika. W końcu mój Kurier z Detroit musi znać się na samochodach, nie prawdaż?
Krok 5 - Współczynniki
Czyli to, na czym głównie opiera się postać. Rzucamy kostuchami (tzn. MG rzuca) 18 razy - 6 razy po 3 razy. Z każdych 3 rzutów liczymy średnią, zaokrąglając do góry. Najniższy wynik odpada. Załóżmy, że dla mojego Kay'a wylosowałem : 11, 8, 13, 16, 12, 18. 8 odpada. Teraz każdy współczynnik muszę przyporządkować do: Budowy, Zręczności, Charakteru, Sprytu i Percepcji. 18 leci w Zręczność, 16 w Spryt, 13 ładuję w Budowę, 12 w Charakter, a pozostałe 11 muszę dać do Percepcji.
Krok 6 - Umiejętności
Druga bardzo ważna rzecz. Macie 30 pkt. do rozdzielenia pomiędzy umiejętności ze specjalizacji, następnie dodatkowe 35 na resztę. Zakup nowej umiejętności na 1 poziom kosztuje 3 pkt. Podniesienie jej z 1 na 2 - 2 pkt. Z 2 na 3 - 3 pkt itd. Można też kupić tzw. pakiet, czyli 3 umiejętności z danej kategorii na 1 poziom, a wtedy kosztuje to tylko 5 pkt. Nie można jednak pakietem podnosić umiejętności na wyższe poziomy. Nie będę teraz podawał przykładów przydzielania punktów Kay'owi, bo trochę szkoda mi czasu. Starzy wyjadacze NS wiedzą jak to się robi, a ci, którzy pierwszy raz słyszą słowo 'Neuroshima' mogą dowiedzieć się wszystkiego tutaj, w tym temacie, zadając pytania, lub na moim gg, które ponownie podaję: 5982825. Przejdźmy więc do następnego kroku.
Krok 7 - Choroby
Celowo ominąłem Sztuczki, gdyż tych niestety nie będzie. Powód jest prosty - dla osób, które nie posiadają księgi do NS wybór Sztuczki byłby praktycznie niemożliwy. Z góry przepraszam i proszę o wyrozumiałość.
No a choroba... Jak choroba. Każdy musi ją mieć. Rzucamy k20 i wynik rzutu decyduje o tym, na co będziemy się leczyć. Kay wylosował zawroty głowy. Da się z tym żyć, pod warunkiem, że będziemy się regularnie leczyć. Nawet na forum trzeba brać leki.
Krok 8 - Sprzęt
'Reputację' też ominąłem celowo. Wiadomo - każdy ma na początek 1 pkt reputacji.
A teraz czas na zakupy. Dostajemy 100 g do wydania. No to wio. Ponownie dla zaoszczędzenia czasu całe zakupy podam na końcu.
I to by było na tyle. Jeśli cała procedura została przeprowadzona pomyślnie, e-karta postaci powinna wyglądać mniej więcej tak (i w takiej postaci proszę je umieszczać w osobnych tematach w tym dziale):
Imię: Kay
Pochodzenie: Detroit
Profesja: Kurier
Specjalizacja: Wojownik
Choroba: Zawroty głowy
Cechy: Ale jazda! ; Szybki wóz
Reputacja: 1
Sława: 0
Współczynniki i umiejętności:
Budowa 13
*SPRAWNOSC*
- Kondycja +1
- Pływanie +1
- Wspinaczka +1
*JEZDZIECTWO*
- Jazda konna
- Powożenie
- Ujeżdżanie
Zręczność 18
*WALKA WRECZ*
- Bijatyka +1
- Rzucanie +1
- Broń biała +1
*PROWADZENIE POJAZDOW*
- Samochód +3
- Motocykl +1
- Ciężarówka +1
*ZDOLNOSCI MANUALNE*
- Kradzież kieszonkowa
- Otwieranie zamków
- Zwinne dłonie
*BRON STRZELECKA*
- Pistolety +3
- Karabiny +2
- Broń maszynowa +2
*BRON DYSTANSOWA*
- Łuk
- Kusza
- Proca
Charakter 12
*NEGOCJACJE*
- Zastraszanie +1
- Perswazja +1
- Zdolności przywódcze +1
*EMPATIA*
- Postrzeganie emocji
- Blef
- Opieka nad zwierzętami
*SILA WOLI*
- Odporność na ból +1
- Niezłomność +1
- Morale +1
Spryt 16
*MEDYCYNA*
- Leczenie chorób +1
- Leczenie ran +1
- Pierwsza pomoc +1
*TECHNIKA*
- Mechanika +3
- Elektronika +1
- Komputery +1
*WIEDZA OGOLNA*
-.............
-.............
-.............
*SPRZET*
- Maszyny ciężkie
- Wozy bojowe
- Kutry
*PIROTECHNIKA*
- Rusznikarstwo +1
- Wyrzutnie +1
- Mat. wybuchowe +1
Percepcja 11
*ORIENTACJA W TERENIE*
- Wyczucie kierunku
- Przygotowanie pułapki
- Tropienie
*SPOSTRZEGAWCZOSC*
- Nasłuchiwanie
- Wypatrywanie
- Czujność
*KAMUFLAZ*
- Skradanie się
- Ukrywanie się
- Maskowanie
*PRZETRWANIE*
- Łowiectwo
- Znajomość terenu
- Zdobywanie wody
Rany
Draśnięcia -
Lekkie -
Ciężkie -
Krytyczne -
Broń
1. Beretta 92
2.
3.
4.
5.
Amunicja
1. 5 x 9mm
2.
3.
4.
5.
Ekwipunek
5 dawek leku; 1 konserwa;
Samochód
Stary, pordzewiały pick-up. Uniwersalne spalanie, wypełnione opony, 2 płyty pancerne, wzmocnione zawieszenie, 10 litrów średniego paliwa.
Punkty Doświadczenia
0
I tak to mniej więcej wygląda. Jeszcze raz dla tych, którzy wcześniej tego nie znali: to na początku może tylko tak strasznie wyglądać, ale z czasem będziecie znać wszystko na pamięć. Życzę miłej zabawy
Post został pochwalony 0 razy
|
|